1. Următorul program pune in evidenţă creearea unor instanţe pentru o clasă:
class Exemplu {
int x;
//constructor implicit
Exemplu() {System.out.println("constructor implicit");}
//constructor explicit
Exemplu(int x){this.x=x;}
//instanta creata explicit la momentul initializarii clasei
static Exemplu primulX=new Exemplu(1);
//metoda de actualizatr a campului x pentru obiectul curent
public void setX(int x) {this.x=x;}
//metosa necesara pentru afisarea explicita a unei instante din clasa Exemplu
public String toString(){
return"x= "+x;
}
}//sfarsitul def clasei Exemplu
class DiferiteInstante{
public static void main(String args[]){
System.out.println("primulX: " + Exemplu.primulX);
//apelul constructorului implicit
Exemplu obiectDoi=null;
//creare explicita folosind newInstance()
try{
obiectDoi=(Exemplu)Class.forName("Exemplu").newInstance();
}catch(Exception e) { System.out.println(e);}
System.out.println("obiectDoi: " + obiectDoi);
obiectDoi.setX(2);
System.out.println("obiectDoi: "+obiectDoi);
//creare unui obiect folosind operatorul new
Exemplu obiectTrei=new Exemplu(3);
System.out.println("obiecttrei: "+obiectTrei);
}
}
Date iesire: primulX: x=1 | constructor implicit | obiectDoi: x=0 | obiectDoi: x=2 | obiectDoi: x=3.
Captură:
2) Programul de mai jos pune în evidenţă utilizarea tipurilor de date in Java:
import java.util.Random;
import java.io.*;
class Zaruri{
public static void main(String args[]) {
//instantieri
Random r=new Random();
int[] zar=new int[2];
for(int k=0;k<10;k++){
for(int i=0;i<2;i++){
zar[i]=(int)(r.nextDouble()*6)+1;
}
System.out.println("nZarurile sunt: " +zar[0]+" " + zar[1]);
if(zar[0]==zar[1])
System.out.println("Ati castigat! Zarurile sunt " + "egale!");
else
System.out.println("Ati pierdut! Zarurile nu sunt" + "egale!");
//asteptam apasarea tastei ENTER
System.out.print("Apasati tasta ENTER pentru a" + "continua...");
try{
//citim un caracter de la tastatura
System.in.read();
//eliminam celelalate caractere citite
System.in.skip(System.in.available());
}catch(IOException e) {System.out.println(e);}
}
System.out.println("Aplicatia s-a teminat!");
}
}
Aplicati are ca date de iesire doua numere aleatoare.
Captura
3) Programul de mai jos va scoate in evidenta aparitia unei exceptii aritmetice:
class ExceptiiNumerice{
public static void main (String args[]) {
int a=3, b=0;
try{
System.out.println("a/b= "+a/b);
}catch(ArithmeticException e){
System.out.println("Nu este permisa impartirea la zero:" +e.getMessage());
}
}
}
Date de intrare: a=3; b=0. Date de iesire: "nu este permisa impartirea la 0/by0"
Captura:
4) Program Java care pune în evidenta domeniul variabilelor:
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.