Recenzie Film - All the President's Men

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Pelicula All the president's men a definit o epocă în aceiași măsură în care scandalul pe care îl are în vedere, s-a încheiat cu demisia președintelui SUA care a declanșat un adevărat război politic fără precedent. Nominalizat de opt ori la Premiile Oscar, filmul în regia lui Alan J. Pakula a fost lansat la 9 aprilie 1976, zvonindu-se că a costat undeva la 8 milioane și jumătate de dolari.

Scenariul initial aparține lui William Goldman dar atât regizorul cât și unul din actorii din rol principal, Robert Redford, au participat la modificarea acestuia. Filmul a fost produs de Walter Coblenz în studiourile Wildwood iar în rolurile principale au fost Dustin Hoffman și Robert Redford.

All the presiden's men este un film politic american inspirat din fapte reale care reprezintă defapt ecranizarea cărții nonficțiune All the president's men, scrisă în 1974 de Bob Woodward și Carl Bernstein, doi jurnaliști ai publicației Washington Post.

Timp de două ore și optsprezece minute, povestea ziariștilor a fost transpusă într-o pledoarie cinematografică de succes. Filmul transpune povestea veridică doi reporteri americani care reușesc să scoată la iveală adevărul despre dedesupturile operațiunii de la Watergate și fondurile de milioane de dolari implicate într-o conspirație din interiorul Casei Albe.

Acțiunea filmului este plasată în iunie 1972, când un agent de securitate de la complexul Watergate anunța poliția din cauza unor incidente suspecte pe care le observase în timpul programului. Ajunși la fața locului, oamenii legii îi arestează pe spărgători și îi trimit după gratii. Ceea ce părea un caz fără importanță se transformă pentru reporterul Bob Woodward într-un subiect de articol pentru publicația unde acesta lucra – Washington Post.

Curios și insistent, jurnalistul, se prezintă la înfățișarea suspecților și la procesele acestora încercând să facă rost de material pentru o posibilă știre. Inițial lui Woodward i se pare ciudat că bărbații acuzați refuzaseră avocatul din oficiu și erau reprezentați de o persoană mai competentă, deși nu avuseseră dreptul la niciun telefon, deci n-ar fi avut cum să ia legătura cu un avocat atât de bun. Ulterior, reporterul descoperă că cele cinci persoane implicate aveau legături cu CIA, ba mai mult unul dintre ei fusese angajat în această companie. Perseverența îl ajută să pună întrebări potrivite, fără să deranjeze, și să se folosească de orice fel de răspuns sau atitudine din partea celor pe care îi chestionează. Astfel descoperă o legătură între spărgători și Charles Colson, consilierul președintelui în funcție.

Unul dintre lucrurile pe care le putem remarca este atenția pe care Bob Woodward a dat-o unei conversații. Acesta îl întrebase pe interlocutorul său câteva lucruri generale care nu aveau legătură cu subiectul său, ca mai apoi să-i spună șefului publicației că a descoperit ceva putred la mijloc. Atunci când a fost întrebat cum a reușit să-și dea seama el a răspuns: Au zis că e nevinovat…dar nimeni nu i-a întrebat asta!

Observații:

Jurnalism de investigatie

Descarcă referat