Analiza comunicării prin imagine. Imaginea, slogan sau marcă

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE IN "METAFORA IMAGISTICA"
2 COMUNICARE SI AUDIOVIZUAL PRIN IMAGINE
3 STUDIU DE CAZ "IMAGINE, SLOGAN SAU MARCA"
4 CONCLUZII
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

reflectarea de tip senzorial a unui obiect in mintea omeneasca sub forma unor senzatii, perceptii sau reprezentari; reprezentare vizuala sau auditiva; obiect perceput prin simturi.

reproducerea unui obiect obtinuta cu ajutorul unui sistem optic; reprezentare plastica a unui tablou din natura etc., obtinuta prin desen, pictura, sculptura. reflectare artistica a realitatii prin sunete, cuvinte, culori etc., in muzica, in literatura, in arte plastice etc.

figura obtinuta prin unirea punctelor in care se intalnesc razele de lumina sau prelungirile lor reflectate sau refractate. Trebuie insa sa avem in vedere ca imaginea, asa cum o percepem noi, este un artificiu, un element creat. Ea este o impresie asupra realitatii si o expresie a unei realitati interioare. Imaginea aceasta nu poate sa fie fidela unui model oricat ar incerca datorita unui filtru subiectiv care intervine. Proiectia ei poate fi diferita ca urmare a educatiei, contextului cultural dar si datorita unei anumite firi sau unui anumit comportament. In arta, un obiect este perceput ca o imagine de un autor si abia apoi transmis intr-o forma artistica unui receptor. Imaginea poate functiona autonom sau in sistem, in cazul acesta aflandu-se in corelatie cu alte imagini alaturi de care alcatuieste un complex. Imaginea autonoma opereaza, in mod obisnuit, cu distinctii. Cunoasterea in zona artelor se realizeaza cu ajutorul imaginii. Imaginea se adreseaza sensibilitatii noastre. Intr-un complex imaginea poate fi realizata in simultaneitate, de exemplu intr-un complex statuar. Exista si complexe care se realizeaza temporal, fluxuri in care imaginile sunt corelate chiar daca ele sunt vizuale sau auditive. Imaginea inseamna comunicare. Comunicarea poate fi codificata. In functie de codul cu care acestea opereaza, imaginile pot fi clasificate in: imagini verbale si non-verbale. Imaginea verbala este receptionata fie prin simtul auzului, fie prin simt vizual.

O astfel de imagine este portretul robot sau portretul pe care autorul il face personajului sau. Imaginile non-verbale apeleaza la alte coduri. Imaginile non-verbale pot fi percepute cu aproape toate simturile, ele apeleaza la simtul nostru olfactiv si psihosenzorial. Pentru a capata forma si consistenta, imaginile se intrupeaza cu ajutorul unui material audiovizual. In functie de materialul pe care se construiesc, imaginile pot fi statice sau dinamice. Imaginile sunt statice pentru ca materialul in care sunt realizate le incremeneste. Imaginile dinamice surprind un proces sau incearca sa surprinda un sistem. Receptarea joaca un rol important in existenta unei imagini. De aceea in functie de acest criteriu imaginea mai poate fi clasificata si in functie de criterul receptarii. Exista astfel imagini de simultaneitate (cum sunt imaginile vizuale) sau imagini de succesiune (cum este imaginea poetica) . In functie de dorinta de comunicare a unui mesaj imaginile pot fi imagini voluntare sau involuntare. Imaginile voluntare sunt imagini care au in ...

Bibliografie:

COMAN CRISTINA - "RELATII PUBLICE PRINCIPII SI STRATEGII" - EDITURA POLIROM, IASI, 2002

DINU MIHAI - "COMUNICAREA" - EDITURA ALGOS, BUCURESTI, 2000

DRAGICEVIC SESIC M., STOJKOVIC BRANIMIR - "CULTURA. MANAGEMENT, MEDIERE, MARKETING" - ED. FUNDATIA INTERART TRIADE, TIMISOARA, 2002

GODDARD ANGELA - "LIMBAJUL PUBLICITATII" - EDITURA POLIROM, IASI, 2002

HEILBRUNN BENOIT - "LOGO-UL" - EDITURA COMUNICARE, BUCURESTI, 2002

HRISTACHE DIANA, MIHAESCU C. - "AUDIOVIZUALUL SI LUMEA AFACERILOR" - EDITURA OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2004

KRESS G.,VAN LEUWAN - "READING IMAGES THE GRAMMAR OF VISUAL DESIGN" - ED. ROUTLEDGE, 1996

LARSON CHARLES - "PERSUASIUNEA. RECEPTARE SI RESPONSABILITATE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

LOCHARD GUY - "COMUNICAREA MEDIATICA" - EDITURA INSTITUTUL BOYER, HENRY EUROPEAN, IASI, 2002

NEWSON DOUG, D. KRUCKEBERG - "TOTUL DESPRE RELATIILE PUBLICE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

READ HERBERT - "IMAGINE SI IDEE" - EDITURA UNIVERS, BUCURESTI, 1970

FERTIEGER LEON - "THE THEORY OF COGNITIVE DISSONANCE" - IN THE SCIENCE OF HUMAN COMMUNICATIONS, BASIC BOOKS, NEW YORK, 1963

SECHE LUIZA, SECHE MIRCEA - "DICTIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1993

ST. JOHN WALTER - "A GUIDE TO EFFECTIVE COMMUNICATION" - DEPARTMENT OF EDUCATION, KEENE STATE COLLEGE NEW HAMPSHIRE, 1994

"ANOTHER PROPAGANDA TECHNIQUE" - GLIMPSE, 30 MARTIE 1987

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza comunicarii prin imagine. Imaginea, slogan sau marca
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
13 457 cuvinte
Nr caractere:
69 341 caractere
Marime:
1.05MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Științe Politice
Sus!