Aspecte ale comunicării în audio-vizual

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 COMUNICAREA.DEFINITII POSIBILE
2 TELEVIZIUNEA SI MODELELE COMUNICARII
3 MASS - MEDIA SI TELEVIZUNEA
3.1 SCURTA ISTORIE A TELEVIZIUNII
3.2 TIPURI DE CANALE DE TELEVIZIUNE
4 FUNCTIILE ELEVIZIUNII
5 EFECTELE INFORMARII PRIN TELEVIZIUNE
6 AUDIO-VIZUALUL SI PRODUCTIA DE TELEVIZIUNE
6.1 TELEVIZIUNEA - SISTEM DE PRODUCTIE COMPLEX
6.2 PRINCIPII SI TEHNICI FUNDAMENTALE
6.3 METODE DE MASURARE A AUDIENTEI
6.4 TELEVIZIUNEA, TEHNOLOGIA SI VIATA COTIDIANA
7 STUDIU DE CAZ. ANALIZA EMISIUNII, IN VIZITA LA NOI ACASA
8 CONCLUZII
9 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Despre comunicare s-a scris mult, i s-au facut tot atatea clasificari pe cat de multe definitii i s-au dat si probabil va fi studiata in continuare pentru ca ea este cea care face posibila coexistenta oamenilor.

Desi pare simplu de inteles, comunicarea este mult mai complexa si plina de substraturi. Ea are o multime de intelesuri, o multime de scopuri si cam tot atatea metode de manifestare.

Nu exista o definitie unica a comunicarii, in schimb, toate definitiile date acesteia coincid in urmatoarele elemente: comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, opinii, pareri fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul; comunicarea este un atribut al speciei umane; nici un fel de activitate, de la banalele activitati ale rutinei cotidiene pe care le traim fiecare dintre noi zilnic si pana la activitatile complexe desfasurate la nivelul organizatiilor, nu pot fi concepute in afara procesului de comunicare. (Tran, 1999, 3) Comunicarea reprezinta una dintre activitatile umane pe care fiecare dintre noi o poate recunoaste, insa putini o pot defini satisfacator. Comunicare este a vorbi cu cineva, comunicare este si televiziunea, raspandirea de informatii, tinuta, critica literara - -si lista poate continua la nesfarsit. Aceasta este una dintre problemele cu care se confrunta oamenii care o studiaza: putem sa aplicam corect conceptul de obiect de studiu la ceva atat de divers si multilateral cum este de fapt comunicarea umana? Exista vreo speranta de a face o conexiune intre, sa zicem, studiul expresiei faciale si critica literara? Ar fi acesta un exercitiu care sa merite macar incercat? Indoielile care stau in spatele acestor intrebari pot da nastere unei pareri conform careia comunicarea nu este un subiect, in sensul academic al cuvantului, ci o arie de studii interdisciplinare.

Cu toate acestea, se pot defini doua tipuri mari de definitii ale comunicarii.

Prima vede comunicarea ca fiind un proces prin care A trimite mesaj lui B, mesaj care are un efect asupra acestuia. Cea de-a doua definitie vede comunicarea drept negocierea si schimbul de semnificatie, proces in care mesajele, persoanele determinate cultural si realitatea interactioneaza astfel incat sa ajute intelesul sa fie produs, iar intelegerea sa apara.

Scopul primei definitii este sa identifice etapele prin care trece comunicarea, astfel incat fiecare etapa sa poata fi studiata cum se cuvine, iar rolul lor in procesul comunicarii, precum si efectele asupra procesului de comunicare sa fie identificate. Lasswell (1948) fixeaza aceasta perspectiva prin modelul sau Cine spune/ ce /pe ce canal / cui / si cu ce efect? . In interiorul acestei abordari exista, bineinteles, zone asupra carora domneste dezacordul: una dintre acestea este legata de importanta intentiilor de comunicare. MacKey (1972) argumenteaza ca un geolog poate extrage multe informatii examinand o roca, dar ca roca nu poate comunica pentru ca nu are nici intentia, nici puterea de alegere. Alti autori ...

Bibliografie:

BALASESCU MADALINA - "MANUAL DE PRODUCTIE DE TELEVIZIUNE" - EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 2003

BERTRAND CLAUDE-JEAN - "O INTRODUCERE IN PRESA SCRISA SI VORBITA" - EDITURA POLIROM, 2001

BUCHERU ION - "FENOMENUL TELEVIZIUNE LIMBAJUL IMAGINII, PUBLICISTICA, PRODUCTIE, PROGRAMARE TV" - EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 1997

COMAN MIHAI - "DIN CULISELE CELEI DE-A PATRA PUTERI" - EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 1996

COMAN MIHAI - "INTRODUCERE IN SISTEMUL MASS-MEDIA" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

COMAN MIHAI - "MASS-MEDIA IN ROMANIA POST-COMUNISTA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

CUILENBURG J.J. - "STIINTA COMUNICARII" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 2000

DOBRESCU PAUL - "MASS-MEDIA SI SOCIETATEA" - CURS NEPUBLICAT, BUCURESTI, 2001

DRAGAN IOAN - "PARADIGME ALE COMUNICARII DE MASA" - EDITURA SANSA, BUCURESTI, 1996

FRISKE JOHN SI HARLEY - "SEMNELE TELEVIZIUNII" - INSTITUTUL EUROPEAN, IASI, 2002

GEORGIU GRIGORE - "FILOSOFIA CULTURII" - CURS NEPUBLICAT, BUCURESTI, 2000

MARINESCU VALENTINA - "EFECTELE COMUNICARII O PERSPECTIVA CULTUROLOGICA" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2002

MCQUAIL DENNIS, SVEN WINDAHL - "MODELE ALE COMUNICARII" - EDITURA SNSPA, BUCURESTI, 2001

STAVRE ION - "COMUNICARE AUDIO-VIDEO" - CURS NEPUBLICAT, BUCURESTI, 2003

TRAN VASILE - "COMUNICARE" - CURS NEPUBLICAT, BUCURESTI, 1999

TRAN VASILE - "PATOLOGII SI TERAPII COMUNICATIONALE" - CURS NEPUBLICAT, BUCURESTI, 2003

MEDIAS - "INTRODUCTION A LA PRESE, LA RADIO ET LA TELEVISION" - ED.A II-A, REVAZUTA SI ADAUGITA, ELLIPSES EDITION MARKETING, 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale comunicarii in audio - vizual
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
52 pagini
Imagini extrase:
52 imagini
Nr cuvinte:
16 233 cuvinte
Nr caractere:
87 582 caractere
Marime:
107.20KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Psihologie
Tag-uri:
comunicare, psihologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Psihologie
Sus!