Avand in vedere complexitatea domeniului audio-vizual si faptul ca acest domeniu se afla in proces de derulare si in permanenta schimbare m-a motivat sa abordez radioul din cele doua perspective: perspectiva traditionala si perspectiva moderna. Mi-am ales aceasta tema tinand cont si de faptul ca imi va oferi cadrul teoretic a ceea ce intentionez sa fac in viitor. Intr-o ora a vietii derulate frenetic, in care informarea prompta, oportuna, pe segment scurt este primordiala, abordarea radioului, evolutia lui de-a lungul timpului cat si importanta actuala acordata acestuia, au constituit pentru mine intrebari la care am incercat sa le gasesc posibile raspunsuri. Demersul meu a luat nastere, pe de alta parte, din dorinta de a aborda un domeniu care pana in 1990 nu a fost studiat indeajuns, abia dupa 1990, presa audio-vizuala incepea sa fie studiata si comentata de catre public cu o voluptate naintalnita pana atunci.
Aceasta lucrare incearca sa sintetizeze modalitatea de evolutie a radioului, ce functie indeplinea ea pana in 1990 si cum s-a diversificat de-a lungul timpului.
asculta radioul si a desfasura o actiune de baza este deja o obisnuinta.
Atentia distributiva, cultura generala care ajuta la prelungirea intelesurilor prime si delectarea simultan cu informarea sunt atu-uri ale procesului de ascultare a radioului.
Radioul este cel mai ieftin mijloc de informare si culturalizare, uneori singurul (mai ales pentru categoria de varstnici, in zone montane sau izolate). Este responsabilitatea producatorilor si directorilor de programe de a formula proiecte in care dimensiunea culturala sa aiba o pondere apreciabila.
Radioul a devenit spectacolul trait gradual, de la ascultarea familiala, in 1920, la ascultarea individuala (in 1950, gratie tranzistoarelor). El propune coparticiparea receptorilor, ii desemneaza spectatori ai unui eveniment, care se deruleaza chiar in acele momente si care se transmite in direct la radio.
Aparitia radioului se datoreaza oamenilor de stiinta care au descoperit resursele tehnice fara de care acest canal mediatic n-ar fi existat motiv pentru care in primul capitol am incercat sa aduc in prim plan modul cum a luat nastere radioul, care sunt oamenii de stiinta care au contribuit la descoperirea lui, si, de asemenea inceputurile si evolutia lui in Romania.
Mi-am propus sa abordez, tot in acest capitol, functiile radioului public: functia de informare, functia de culturalizare si functia de divertisment, functii care se bucura inca de o actualitate la radioul public. Pe aceeasi linie a modalitatii evolutive a radioului am incercat sa sintetizez modul cum s-a manifestat radiodifuzinea in lume si cum s-a manifastat in Romania.
Cel de-al II-lea capitol este dedicat radioului modern. In demersul meu in analiza modernitatii radiofonice mi-am propus sa tratez succint si functiile radioului.
Pentru a sintetiza cat mai bine aspectele radioului inainte si dupa revolutia din 1989 am realizat o analiza a audientei radioului in ...
TRACIUC, VASILE - "JURNALISM RADIO" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2003
RUSU - PASARIN, GABRIELA - "PROLEGOMENE LA O ISTORIE A MASS - MEDIA" - EDITURA UNIVERSITARIA, CRAIOVA, 2006
AZI IN ROMANIA - "CARTE RADIOFONICA DE REPORTAJ" - EDITURA EMINESCU, BUCURESTI, 1972
TUNDREA, IULIUS - "INSCRIPTII PE O BANDA DE MAGNETOFON" - EDITURA EMINESCU, BUCURESTI, 1972
TRACIUC, VASILE - "JURNALISM RADIO" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2003
COMAN, MIHAI - "MASS - MEDIA ROMANIA POST - COMUNISTA" - EDITURA POLIROM, 2003
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.