Analiza dinamicii fondului de gene într-o populație de drosophila melanogaster, sub presiune selectivă

Previzualizare licența:

3.2 DATE MORFOLOGICE
3.3 CICLUL DE VIATA
3.4 RASPANDIRE SI ECOLOGIE
3.4.1 HABITATUL NATURAL SI CONDITIILE DE LABORATOR
3.4.2 TEMPERATURA - FACTOR FIZIC CE INFLUENTEAZA DEZVOLTAREA SPECIEI DROSOPHILA MELANOGASTER
3.4.3 UMIDITATEA - FACTOR FIZIC CE INFLUENTEAZA DEZVOLTAREA SPECIEI DROSOPHILA MELANOGASTER
3.4.4 PROLIFICITATEA - FACTOR CE INFLUENTEAZA DEZVOLTAREA SPECIEI DROSOPHILA MELANOGASTER
3.4.5 LONGEVITATEA - FACTOR CE INFLUENTEAZA DEZVOLTAREA SPECIEI DROSOPHILA MELANOGASTER
3.5 UNII PARAZITI AI CULTURILOR DE DROSOPHILA MELANOGASTER
3.6 DETERMINISMUL SEXELOR LA DROSOPHILA MELANOGASTER
4 ELEMENTE DE GENETICA A POPULATIILOR SI EVOLUTIE
4.1 DEFINITIA SI CARACTERIZAREA POPULATIEI
4.2 FACTORII CARE DETERMINA COMPOZITIA SI DINAMICA GENETICA A POPULATIILOR
5 SCOPUL INVESTIGATIILOR
6 MATERIALE SI METODE DE LUCRU
7 REZULTATE SI DISCUTII
8 CONCLUZII
9 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Genetica, termen provenit din grecescul gennao a naste, introdus in anul 1906 de catre W. Bateson, este disciplina biologica ce se preocupa cu studiul ereditatii, variabilitatii si determinismului caracterelor.

Dintre toate ramurile biologiei, ea a cunoscut pana in zilele noastre cea mai accelerata ascensiune, numerosi savanti consacrandu-se unei munci perseverente si pasionante, efectuand studii compexe in domeniul ereditatii si variabilitatii organismelor, raspunzand unor intrebari care, de milenii, au preocupat omenirea. De la procesele ce guverneaza dezvoltarea plantelor, animalelor si microorganismelor, pana la ameliorarea soiurilor de plante si animale, de la structura genei, pana la terapia genetica a cancerului, genetica a fost chemata sa gaseasca raspunsuri, solutii, explicatii pe care nici o alta disciplina bilogica nu le-a putut oferi.

A fost nevoie de conlucrarea stransa cu numeroase alte ramuri ale biologiei, ca: fiziologia, biochimia, biofizica, citologia, ecologia, microbiologia, virusologia, etc.

Aceasta conlucrare a permis geneticii o dezvoltare furtunoasa, din ea separandu-se alte ramuri noi care studiaza ereditatea la diferite nivele, cu ajutorul unor metode specifice.

Astfel, descoperirea procesului de diviziune celulara si aprofundarea studiului componentelor celulare, mai ales al compexului nucleu citoplasma, a realizat o conexiune puternica intre citologie si genetica, conexiune ce a dat mai tarziu nastere citogeneticii.

Descoperirea energiei atomice si a actiunii radiatiior asupra plantelor, animalelor si omului, a dus la aparitia radiogeneticii, stiinta care studiaza efectul radiatiilor asupra ereditatii. Importanta cercetarilor de radiogenetica este incontestabila, mai ales prin elaborarea unor metode care asigura protectia organismelor de efectul nociv al radiatiilor.

Deosebit de ample au fost investigatiile privind rolul diferitelor componente biochimice ale celulelor in procesul de transmitere a informatiei ereditare de la parinti la urmasi. Descifrarea codului genetic a pus in evidenta legatura dintre acizii nucleici si biosinteza proteinelor. S-a reusit sa se studieze ereditatea la nivelul structurilor moleculare si, procesele biochimice si biofizice care au loc in celula vie. Astfel, a luat nastere genetica moleculara, care studiaza ereditatea cu ajutorul metodelor moderne de investigatie ale biofizicii, biochimiei, virusologiei, matematicii, etc.

Cunostintele actuale asupra mecanismelor ereditare, asa cum actioneaza ele la nivelul individului, desi departe de a fi complete, au devenit foarte specializate si de o mare subtilitate.

In acelasi timp, s-a recunoscut ca exista forme de organizare superioare nivelului individual, de importanta hotaratoare in natura. Acestea reprezinta grupari de indivizi ai aceleeasi specii ce interactioneaza unii cu altii, alcatuind populatii si grupari de populatii ale diferitelor specii, aflate in interactiune, care alcatuiesc comunitatile biotice. Pentru a intelege ...