Comunicarea Client-Server

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

1. Scopul lucrării
2. Aspectul teoretic
2.1 Noţiuni generale privind socket-urile.
2.2 Socket stream
2.3 Scenariul aplicaţiilor socket stream
3. Codul sursă
4. Reultatele execuţiei
5.Bibliografie

Extras din laborator:

1. Scopul lucrării

Studierea noţiunilor legate de socket-uri şi familiarizarea cu apelurile sistem utilizate în comunicarea prin socket-uri între procese. Folosind această metodă se urmăreşte scrierea unui program ce ar realiza următoarea sarcină: Un client transmite un număr reale, iar serverul întoarce factorialul acestui număr.

2. Aspectul teoretic

2.1 Noţiuni generale privind socket-urile

Un socket (soclu) este o abstracţiune software folosită pentru a reprezenta fiecare din cele două "capete" ale unei conexiuni către două procese ce rulează într-o retea. Fiecare socket este ataşat unui port astfel încît să poată identifica unic programul căruia îi destinate datele.

Socket-urile sunt de două tipuri:

1. TCP, implementate de clasele Socket si ServerSocket

2. UDP, implementate de clasa DatagramSocket

O aplicaţie de reţea ce foloseşte socket-uri se încadrează în modelul client/server de concepere a unei aplicaţii. În acest model aplicaţia este formată din două categorii distincte de programe numite server şi clienţi. Programele de tip server sunt cele care oferă diverse servicii eventualilor clienti, fiind în stare de asteptare atîta vreme cît nici un client nu le solicită serviciile Programele de tip client sunt cele care initiază conversaţia cu un server, solicită un anumit serviciu. Uzual, un server trebuie să fie capabil să trateze mai mulţi clienţi simultan şi, din acest motiv, fiecare cerere adresată serverului va fi tratată într-un fir de execuţie separat.([3])

2.2 Socket stream

Interfaţa socket stream defineşte un serviciu orientat conexiune (serviciu modelat pe baza sistemului telefonic: cînd vrei să vorbeşti cu cineva, mai întîi ridici receptorul apoi formezi numărul, vorbeşti şi închizi([1])), datele fiind transmise fără erori şi fără duplicări. Un socket stream poate să fie în una din două stări: conectat sau neconectat. Un socket neconectat poate avea o adresă fixată sau nu. Orice socket care participă la o operaţie de comunicare trebuie să aibă o adresă; dacă adresa nu i se fixează explicit prin bind(), atunci sistemul îi va da o adresă aleatoare.

Un socket stream asigură o conexiune sigură, lucru ce presupune reducerea performanţei datorită efortului de calcul necesar menţinerii conexiunii şi verificărilor de corectitudine.Transportul datelor este realizat folosind protocolul TCP (Transmission Control Potocol).

Observații:

Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova

Colegiul Financiar-Bancar „A. Diordiţă” din or. Chişinău

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea Client-Server.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7.2/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
1 913 cuvinte
Nr caractere:
11 776 caractere
Marime:
54.85KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Rețele
Predat:
la facultate
Materie:
Rețele
Sus!