Noțiuni introductive privind programarea în C++

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Laborator 2

NOŢIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND PROGRAMAREA ÎN C++

1. Scopul lucrării

Însuşirea cunoştinţelor de bază privind modalitatea de realizare a unui program pentru

calculator folosind C++.

2. Consideraţii teoretice

2.1. Structura unui program C++

În limbajul de programare C++, toate programele sunt compuse din subprograme sau

funcţii.

Subprogramele se numesc funcţii, iar un program C++ este o colecţie de clase şi funcţii.

Fiecare program C++ trebuie să conţină o funcţie care se numeşte main. Aceasta poate

fi privită ca fiind funcţia principală ce va conţine toate celelalte funcţii din program şi va oferii

soluţia finală.

Sintaxă şi semantică

Un limbaj de programare este un set de reguli, simboluri şi cuvinte speciale folosite

pentru a scrie un program. Regulile sunt valabile atât pentru sintaxă (gramatică), cât şi pentru

semantică (semnificaţie).

Sintaxa este un set de reguli care definesc exact ce conbinaţii de litere, numere şi

simboluri pot fi folosite într-un limbaj de programare. Încălcarea oricărei reguli a limbajului, de

exemplu scrierea incorectă a unui cuvânt sau uitarea unei virgule, pot genera erori de sintaxă

(syntax errors) şi programul nu poate fi „înţeles” până nu vor fi corectate.

Realizarea unui program scris în C++ necesită parcurgerea a trei etape:

• editare – scrierea programului sursă, cu ajutorul unui utilitar;

• compilare – se aduce în memorie şi se execută compilatorul C++.

Acesta determină calculatorul să citescă programul sursă, să verifice existenţa posibilelor

erori şi să realizeze conversia acestui program în program obiect.

• execuţie – programul obiect este adus în memorie şi lansat în execuţie: se

efectuează citirea intrărilor, calculele şi scrierea iesirilor.

Etapele procesului de programare sunt următoarele:

• specificarea problemei;

• găsirea unui algoritm pentru obţinerea soluţiei;

• codificarea algoritmului într-un limbaj de programare;

• testarea şi validarea programului.

Un program are o parte declarativă ce descrie datele programului şi o parte executabilă

care descrie acţiunile executate asupra datelor.

Modele de program

În acest curs vom folosi şabloane ca şi exemple de construcţii în limbajul C++. Cel mai

frecvent vom folosi şabloane asemănătoare celui pentru funcţia main:

Acest şablon arată că funcţia main începe cu un cuvântul int urmat de cuvântul main şi o

pereche de paranteze rotunde.

Prima linie a oricărei funcţii numeşte heading sau antetul de descriere al funcţiei. Acest

heading este urmat de o acoladă care marchează începutul unei liste de instrucţiuni (comenzi) -

corpul funcţiei.

În final, acolada închisă indică sfârşitul funcţiei.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Notiuni Introductive privind Programarea in C++.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
6/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
636 cuvinte
Nr caractere:
3 359 caractere
Marime:
197.74KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Limbaje de Programare
Predat:
la facultate
Materie:
Limbaje de Programare
Profesorului:
Gaceu Liviu
Sus!