Medii de programare (Matlab)

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

PARTEA I. Comenzi si facilitati simple in Matlab

I.1. Fereastra principala Matlab

Matlab se starteaza prin dublu clic pe iconita de pe fereastra principala implicita standard a calculatorului (desktop), dupa cum se arata in Figura 4.I.1.

Rezultatul este aparitia ferestrei principale Matlab, dupa cum se arata in figura 4.I.2. Aceasta fereastra este cea standard (default window), utilizatorul avand posibilitatea personalizarii acesteia.

In Figura 4.I.2 se prezinta partile principale (subferestre) ale ferestrei standard Matlab initiale (default): 1 - fereastra de comanda; 2 - fereastra istoricului comenzilor; 3 - fereastra "spatiului de lucru" (a memoriei utilizate de Matlab, Workspace); 4 - fereastra directorului (folder-ului) curent de lucru. In cazul in care fereastra standard (ca aceea din figura 4.I.2) nu este cea de start, atunci fereastra implicita standard poate fi invocata cum se arata in figura 4.I.3.

Figura 4.I.3. Invocarea ferestrei implicite standard (default)

Figura 4.I.2. Fereastra standard de start pentru Matlab (default window)

Figura 4.I.1. Iconita Matlab

PARTEA I. Comenzi si facilitati simple in Matlab

I.2. Comenzi si functii elementare

Pentru intelegerea modului de utilizare a interpreter-ului Matlab, o prima si simpla comanda ar putea fi: "2+5" si apoi prin apasarea tastei "Enter" (sau "Return"). Rezultatul unei asemenea comenzi este aratat in figura 4.I.4.

Tot in figura 4.I.4. se poate vedea cum sunt afisate comanda data si rezultatul acesteia. Rezultatul este atribuit unei variabile intrinseci numite . Sensul acestei variabile intrinseci este "answer" (raspuns, rezultat) si va fi utilizat ori de cate ori nu exista o variabila care sa preia rezultatul unui calcul.

De asemenea, in figura 4.I.4, se poate vedea ca "spatiul de lucru" (Workspace) arata memorizarea variabilei . Prin dublu clic pe din Workspace, se obtine o noua fereastra, precum cea din figura 4.I.5.

Figura 4.I.5 ne mai releva ca, pentru Matlab, toate variabilele sunt matrice. Ca urmare, scalarii precum sunt considerati matrice cu o linie si o coloana (1x1). Utilizatorul poate schimba orice valoare din Workspace.

Figura 4.I.5. Continutul variabilei localizate in Workspace

Figura 4.I.4. Exemplu de comanda simpla si a modului de executie

LUCRAREA DE LABORATOR Nr. 4 - Medii de programare (Matlab)

Un calcul precum cel din figura 4.I.4 este similar cu utilizarea unui calculator de buzunar. O serie de operatii un pic mai complicate se prezinta in figura 4.I.6. Se evalueaza urmatoarea expresie: .

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Medii de programare (Matlab).pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
5 598 cuvinte
Nr caractere:
30 466 caractere
Marime:
6.36MB (arhivat)
Publicat de:
Traian Moldovan
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Construcții
Tag-uri:
matematica, programare, matlab
Predat:
Facultatea de Constructii si Instalatii , Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" din Iasi
Specializare:
Constructii civile, industriale si agricole
Materie:
Construcții
An de studiu:
I
Profesorului:
Vengheac
Sus!