IDE Borland C++ Builder

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

1. Formaţi un fişier textual şi acumulaţi datele ce vă reprezintă în el (L. lab. nr. 1).
2. Repetaţi exemplul din lucrare de sinestătător.
3. Modificaţi aplicaţia în aşa mod, că introducînd în cîmpul Edit1 cifră (0-9) în ListBox1
să apară descifrarea ei textuală (0 -> zero, 1 -> unu, etc.).
4. Consultaţi help-ul pentru MessageBox.
5. Perfecţionaţi punctul 3 în caz că:
a. a fost introdus un număr N > 9 ori N < 0 – mesaj de avertizare,
b. a fost introdusă literă – alt mesaj de avertizare.
c. оncercaţi să оnlocuiţi eticheta MB_OK cu orice etichetă din tabel, compilaţi şi
6. Daţi în execuţie programul.
7. Pentru o fereastră nouă testaţi exemplul din punctul – 2. MessageBox aşa cum este.
Apoi, scoateţi primele comentarii liniare (stil C++) şi testaţi.
8. Elaboraţi emblema personală şi folosiţi-o la realizarea aplicaţiei.
9. Alcătuiţi şi prezentaţi raportul.

Extras din laborator:

Scopul Lucrarii:

Familiarizarea cu mediul integrat IDE Borland C++ Builder.

Realizarea Sarcinilor:

2. Repetaţi exemplul din lucrare de sinestătător.

În exemplu din lucrare se creează o aplicaţie care are în sine o forma cu un EditBox, un ListBox, si butoane. Pentru aceasta accesăm File-New-Aplication. Dupa care apar 2 ferestre si anume, forma propriuzisă şi fişierul .cpp unde urmează să scriem codul aplicaţiei. Adăugăm pe forma un EditBox, un ListBox şi pentru început un buton (Fig 0).

Fig. 0 (Form1)

Dublu click pe buton si inseram codul între acolade.

if (!(Edit1->Text == ""))

ListBox1->Items->Add(Edit1->Text);

Edit1->Text = "" ;

După care mai inserăm 2 butoane „De Ştergere” şi de „Închidere”, şi scriem codul respectiv la evenimentul OnClick.

//Sterge

if (!(ListBox1->ItemIndex == -1))

ListBox1->Items->Delete(ListBox1->ItemIndex);

//Inchide

Close();

Salvam toate fisierele cu Save All din File, si compilăm aplicaţia.

După execuţie scriem ceva în EditBox, şi facem click pe butonul Add şi observăm că textul din EditBox a trecut în ListBox, iar EditBox-ul a fost curăţat (golit). După ce am inserat mai multe elemente în ListBox, selectăm unu din ele şi clickăm butonul Delete, şi observăm ca elementul selectat a fost şters. Aplicaţia o închidem cu click pe butonul Exit.

3. Modificaţi aplicaţia în aşa mod, că introducînd în cîmpul Edit1 cifră (0-9) în ListBox1 să apară descifrarea ei textuală (0 -> zero, 1 -> unu, etc.)

Pentru a citi cifra din EditBox şi a scrie în ListBox valoarea ei textuală (1 - unu) eu am folosit cel mai simplu switch(). Şi anume am schimbat evenimetul OnClick de la butonul Add în:

switch(Edit1->Text.ToInt())

{

case 0 : ListBox1->Items->Add("Zero") ; break;

case 1 : ListBox1->Items->Add("Unu") ; break;

case 2 : ListBox1->Items->Add("Doi") ; break;

case 3 : ListBox1->Items->Add("Trei") ; break;

case 4 : ListBox1->Items->Add("Patru") ; break;

case 5 : ListBox1->Items->Add("Cinci") ; break;

case 6 : ListBox1->Items->Add("Sase") ; break;

case 7 : ListBox1->Items->Add("Sapte") ; break;

case 8 : ListBox1->Items->Add("Opt") ;break;

case 9 : ListBox1->Items->Add("Noua") ; break;

default:

}

Acum în cazul cînd scriem o cifră în ListBox va apărea valoare ei textuală.

5. Perfecţionaţi punctul 3 în caz că a fost introdus un număr N > 9 ori N < 0 – mesaj de avertizare, sau a fost introdusă literă – alt mesaj de avertizare.

După pasul 3 observăm că în cazul cînd introducem un număr din afara intervalului (0-9) sau chiar o literă, primim eroare, în acest caz trebuie să verificăm datele introduse, şi să informăm utilizatorul ca a intrudus date greşite.

Pentru aceasta schimbăm evenimentul OnClick de la butonul Add în:

int c=0, i=1;

if (Edit1->Text == "")

{ Application->MessageBox("Nu ati introdus nimic n","Error",MB_ICONSTOP|MB_OK); }

else {

while (i <= Edit1->Text.Length()) {

if (isalpha(Edit1->Text[i]))

{ c++; }

i++; }

if (c != 0) {

Observații:

A fost prezentat in cadrul ACADEMIEI DE STUDII ECONOMICE DIN R.MOLDOVA, FACULTATEA CIBERNETICA SI INFORMATICA ECONOMICA

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • IDE Borland C++ Builder.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
1 188 cuvinte
Nr caractere:
6 258 caractere
Marime:
94.94KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!