Comunicare audio - vizuală

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

CURS 1. SISTEME DE TELEVIZIUNE.
SISTEME DE INREGISTRARE ANALOGICA A SEMNALULUI VIDEO. 3
SCURTA ISTORIE A APARITIEI TELEVIZIUNII . 4
SISTEME DE CODARE A SEMNALULUI IMAGINE 6
TRANSMITEREA SEMNALULUI DE TELEVIZIUNE.. 6
TRANSPORTUL SEMNALULUI DE TELEVIZIUNE 7
TRANSMISIA PRIN SATELIT. 8
TRANSMISIA SEMNALULUI TV PRIN CABLU 10
SISTEME DE INREGISTRARE VIDEO .. 11
FORMATUL INREGISTRARII ANALOGICE VIDEO 12
CURS 2. SPECTRUL AUDIO . 13
CLASIFICAREA SPECTRULUI AUDIO.. 13
BENZI DE FRECVENTA UTILIZATE DE TELEVIZIUNE .. 14
TELEVIZIUNEA DE INALTA DEFINITIE (HDTV) 14
CURS 3. ELEMENTE PRIVIND ORGANIZAREA POSTURILOR DE RADIO SI TELEVIZIUNE .. 15
STRUCTURA ORGANIZATORICA A POSTULUI .. 15
CURS 4. TEHNICI DE REDACTARE. 17
CUPRINSUL STIRII 19
CATEVA REGULI PENTRU REPORTERI PRIVIND
INTREBARILE PE CARE LE POT PUNE INTERLOCUTORILOR. 20
CURS 5. SCRISUL PENTRU TELEVIZIUNE .. 23
PASTREAZA STILUL SIMPLU 23
SCRIETI ASA CUM VORBITI .. 23
FITI LOGICI 24
FERITI-VA DE STUPIDITATI 24
LIMBAJUL ADECVAT PENTRU TELEVIZIUNE 24
ARGOU .. 24
EPONIME.. 25
CLISEE 25
ACRONIME . 25
EVITAREA OFENSELOR INUTILE.. 25
REGULI DE AUR IN SCRISUL PENTRU TELEVIZIUNE .. 27
UTILIZAREA LISTEI CU CADRE.. 27
GRESELI CLASICE 28
ECHIPA DE FILMARE .. 28
OPERATOR CAMERA 29
SUNETISTUL . 29
INGINERUL. 29
ELECTRICIANUL 29
CURS 6. REGULI – SUGESTII SI SFATURI. 30
MONTAJUL. 30
OBIECTIVE . 36
COMPOZITIA. 39
LUCRUL CU CAMERA 46
GENERALITATI .. 64
FOLOSIREA ECHIPAMENTULUI DE STUDIO 68
ÎNREGISTRAREA SI FILMAREA.. 73

Extras din curs:

SISTEME DE TELEVIZIUNE

SISTEME DE INREGISTRARE ANALOGICA A SEMNALULUI VIDEO

Tematica cursuluiva fi abordata dintr-o dubla perspectiva:

• dintr-o perspectiva de PR, care ii permite comunicatorului sa afle ce fel de informatii trebuie

sa primeasca un ziarist sau cum sa raspunda intrebarilor acestuia;

• din perspectiva ziaristului insusi. Indiferent de activitatea pe care un comunicator o are, el

trebuie sa inteleaga cerintele comunicarii radio-tv din aceasta dubla perspectiva.

Dam in continuare un exemplu din istoria mass-media care demonstreaza ce forta extraordinara

au mijloacele de comunicare in masa: piesa radiofonica “Razboiul lumilor”, dramatizare dupa

romanul lui Herbert G. Wells, de Orson Wells. Emisiunea s-a difuzat in seara zilei de 30

octombrie 1938, de postul de radio Columbia (CBS). Din 6 milioane de ascultatori, 1 milion a

pornit la drum, 1 milion de oameni panicati. Emisiunea s-a difuzat in paralel cu o emisiune de

mare succes a unui post rival, NBC, care avea la acea ora una dintre cele mai populare emisiuni

de varietati cu Charlie Mc Carthy. Personajul era de un comic grosier si smulgea hohote de ras

milioanelor de ascultatori. In atmosfera tensionata a anului 1938 Charlie Mc Carthy ii ajuta pe

oameni sa se destinda, pe cand Orson Wells, nu. De aceea oamenii l-au preferat pe Mc Carthy.

Dupa ce s-a terminat emisiunea de divertisment, NBC-ul a introdus un moment publicitar,

platit de un renumit trust al cafelei. Atunci radio ascultatorii au comutat pe lungimea de unda a

Columbiei, nimerind in mijlocul “razboiului lumilor”. Fiind vorba despre o emisiune realizata

sub forma unui magazin de actualitati si neexistand mesaje de avertizare difuzate periodic,

oamenii au confundat imaginarul cu realitatea. Am citat acest moment memorabil din istoria

radioului pentru ca ilustreaza cel mai bine forta pe care o are comunicarea prin acest canal

media. Astazi radioul a fost detronat de televiziune, din punct de vedere a fortei de impact

emotional supra oamenilor.

Voi evoca in continuare un alt moment istoric al comunicarii, de data aceasta prin televiziune.

4

Inainte de a incepe razboiul din Golf, doar aproximativ 15% dintre americani sustineau

interventia americana. Fostul presedinte George Bush a pornit prin tara intr-un turneu cu scopul

de a convinge natiunea americana sa sustina intrarea in razboi. Intre timp, retelele americane de

televiziune difuzeaza un reportaj dramatic in care o tanara studenta irakiana povesteste in fata

camerelor de luat vederi despre uciderea nou-nascutilor din maternitatile kuwaitiene de catre

soldatii irakieni. Protectia copilului este o tema deosebit de sensibila in SUA, ceea ce a facut ca

reportajul sa aiba un ecou extraordinar. George Bush s-a referit de mai multe ori la acest reportaj

in turneul sau, utilizandu-l ca argument in favoarea intrarii Americii in razboi. Dupa ce numarul

americanilor care sustineau interventia a ajuns la 84%, s-a declansat razboiul. Ulterior s-a

dovedit ca povestea a fost un montaj, studenta fiind de fapt fiica ambasadorului Kuwaitului in

America. Poveste apartine companiei Hill & Knowlton si a costat 10 milioane de dolari. Aceasta

a fost o stralucita operatiune de PR. (Compania Hill & Knowlton este a doua companie de PR

din America).

Cele doua exemple reprezinta fiecare, desigur, cate un caz limita de comunicare, prin radio si,

respectiv, prin televiziune.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicare Audio - Vizuala.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
6.3/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
76 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
21 252 cuvinte
Nr caractere:
113 763 caractere
Marime:
1.73MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Științele Comunicării
Predat:
la facultate
Materie:
Științele Comunicării
Profesorului:
Ion stavre
Sus!