Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Aplicatii de Retea
Clase
Desenarea
Exceptii
Ferestre
Fire de Executie
Fluxuri
Gestionare
Imagini
Interfa Grafica
Interfata Api
Io si Fisiere
Java.Applet
Java.Lang
Java.Util
Java1
Java2
Java_l1
Meniuri
Mouse
Serializarea
Tastatura

Extras din curs:

Serializarea obiectelor

Serializarea este o metoda prin care se pot salva, într-o maniera unitara, datele împreuna cu signatura unui obiect. Folosind aceasta operatie se poate salva într-un fisier, ca sir de octeti, o instanta a unei clase, în orice moment al executiei. De asemenea, obiectul poate fi restaurat din fisierul în care a fost salvat în urma unei operatii de serializare.

Salvarea datelor înapsulate într-un obiect se poate face si prin salvarea pe rând a datelor, folosind clasa DataOutputStream, pentru ca apoi sa fie restaurate prin metode ale clasei DataInputStream, dar o asemenea abordare nu este în general suficienta, deoarece pot aparea probleme cum ar fi :

• datele obiectului pot fi instante ale altor obiecte

• în unele cazuri, este necesara si salvarea tipului datei

• unele câmpuri fac referinta la acelasi obiect

Asadar, prin serializare sunt surprinse atât datele, signatura clasei (numele metodelor si definitia lor - nu si implementarea) precum si starea obiectului.

Pentru a putea fi serializat un obiect trebuie sa fie instanta a unei clase care implementeaza una din interfetele :

- java.io.Serializable sau

- java.io.Externalizable (care extinde clasa Serializable)

Interfata Serialize nu are nici o metoda, ea da doar posibilitatea de a specifica faptul ca se doreste ca o anumita clasa sa poata fi serializata. Declaratia unei astfel de clase ar fi :

class ClasaSerializabila implements Serializable {...}

In urma serializarii obiectele sunt pot fi salvatr într-un fisier, în acelasi fisier putând fi salvate si mai multe obiecte. Operatiile de intrare iesire la nivelul obicetelor se realizeaza prin intermediul unor fluxuri de obiecte, implementate de clasele ObjectInputStream si ObjectOutputStream.

Salvarea unui obiect într-un fisier se realizeaza astfel :

MyObject o = new MyObject();

FileOutputStream fout = new FileOutputStream(“fisier”);

ObjectOutputStream sout = new ObjectOutputStream(fout);

sout.writeObject(o);

Restaurarea unui obiect salvat într-un fisier se face într-o maniera asemanatoare:

FileInputStream fin = new FileInputStream(“fisier”);

ObjectInputStream sin = new ObjectInputStream(fin);

o = (MyObject) sin.readObject();

Pe lânga metodele de scriere/citire a obiectelor cele doua clase pun la dispozitie si metode pentru scrierea tipurilor de date primare, astfel încât apeluri ca cele de mai jos sunt permise :

FileOutputStream ostream = new FileOutputStream("t.tmp");

ObjectOutputStream p = new ObjectOutputStream(ostream);

p.writeInt(12345);

p.writeObject("Today");

p.writeObject(new Date());

p.flush();

ostream.close();

FileInputStream istream = new FileInputStream("t.tmp");

ObjectInputStream p = new ObjectInputStream(istream);

int i = p.readInt();

String today = (String)p.readObject();

Date date = (Date)p.readObject();

istream.close();

Observații:

Curs Java in limba romana ---- Excelent.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Curs Java
    • Aplicatii de Retea.doc
    • Clase.doc
    • ConexiuneFinger.class
    • Desenarea.doc
    • Exceptii.doc
    • Ferestre.doc
    • Fire de Executie.doc
    • Fluxuri.doc
    • Gestionare.doc
    • GridBagLayout.bmp
    • Imagini.doc
    • Interfa grafica.doc
    • Interfata API.doc
    • IO si Fisiere.doc
    • java.applet.doc
    • java.lang.doc
    • java.util.doc
    • JAVA1.DOC
    • Java2.doc
    • Java_L1.doc
    • Meniuri.doc
    • Mouse.doc
    • Serializarea.doc
    • ServerDepanare.java
    • Tastatura.doc
    • TestClient.java
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, java, class, bmp
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
26 fisiere
Pagini (total):
139 pagini
Imagini extrase:
167 imagini
Nr cuvinte:
28 928 cuvinte
Nr caractere:
178 716 caractere
Marime:
206.12KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Limbaje de Programare
Predat:
la facultate
Materie:
Limbaje de Programare
Sus!