Principiile și practica graphic design-ului

Previzualizare curs:

Extras din curs:

SECTIUNEA 1 | Limbajul designului

Ce se intelege prin limbajul designului ?

Asa cum un copil invata un limbaj pentru a comunica, designerul trebuie sa invete un alt tip de limbaj pentru a patrunde in lumea graphic designului. Acest mod de comunicare este de natura vizuala si incepe prin constientizarea sporita a felului cum arata lumea. Este o modalitate de a vedea ce anume difera de simpla existenta materiala.

Limbajul designului este constituit din 3 parti fundamentale : forma, culoarea si conceptul.

Forma

Forma reprezinta compozitia elementelor fundamentale dintr-o lucrare/proiect, felul in care arata un obiect : configuratia, proportia, echilibrul si armonia partilor componente. Intelegerea formei porvine din dezvoltarea capacitatii de a distinge calitatile intrinseci ale elementelor si a relatiilor dintre ele.

Culoarea

Culoarea joaca un rol important in luarea de decizii in designul graphic, conferind varietate, atmosfera si spatialitate. Culorile alese vor determina nu numai reactii psihologice si emotionale ci ar trebui sa sustina sis a sporeasca aspectele de natura formala.

Conceptul

Termenul concept se refera la ideea sau viziunea ce sustine imaginea grafica. Procesele de gandire parcurse spre realizarea unei lucrari reprezinta o parte vitala din gasirea unei solutii grafice la o problema specifica. Forma si culoarea au putina valoare daca nu exista o gandire de calitate.

Atunci cand conceptul si utilizarea formei si a culorilor se intregesc coerent, exista posibilitatea reala ca designerul sa isi atinga obiectivele.

Modulul 1 | Principii de baza

FORMA SI SPATIU

Vederea este o experienta atat de banala incat i se acorda prea putina atentie. Pentru designer, felul in care ochii si creieurl sau interpreteaza ceea ce vede, prezinta importanta cea mai mare. In mod constient sau nu, ochii nostri alimenteaza creierul in mod constant cu informatii vizuale, ce sunt procesate si interpretate.

Spatiu bidimensional

Designul graphic se realizeaza in general in limitele a doua dimensiuni (inaltime si latime). O coala alba de hartie este o suprafata plana pana in clipa in care plasam un semn pe ea, iar atunci devine scena unor forte vizuale ce devin tot mai complexe pe masura ce creste numarul elementelor. Ele constituie forta fundamentala a stimulilor vizuali.

Figura si fundatie (fond)

Formele sunt intotdeauna percepute in asociere cu spatiul in care sunt amplasate si cu celelalte forme ce pot fi prezente in formatul respectiv. Fiecare forma este vazuta in context si nu poate fi total izolata.

In general, o forma este considerata « pozitiva » iar spatiul din jurul ei este « negativ ». stiul din interiorul unui format (numit uneori si fundatie/fond), este un element important al oricarui design si nu ar trebui tratat superficial.

Spatiul trebuie organizat si controlat, deoarece ofera informatii importante despre forma care trebuie sa aiba in jurul ei o nonforma pentru a exista. Un spatiu necorespunzator aranjat poate accentua neintelegerea unei idei.

Simetrie si asimetrie

Pentru a intelege experienta vizuala primara a spatiului se pot face cateva « experimente » desenand cu creionul pe hartie un patrat cu latura de 12,5cm si decupand din hartie neagra un alt patrat cu latura de 1,25cm. Plasand patratetul negru in mijlocul patratului desenat se observa ce forma patrata desenata pare sa inainteze. Rezultatul este o senzatie de nemiscare, liniste, pasivitate sau chiar plictis si este totodata un exemplu de simetrie.

Continuand experimentul, intre latura stanga a patratului negru si extremitatea stanga a patratului desenat se mai adauga un patrat negru (latura1,25cm), astfle incat sa se afle in mijlocul sptaiului dintre cele doua extremitati. In acest mod se va obtine un alt efect. Aceste doua patrate negre par sa patrunda dinspre stanga in formatul patratului trasat cu creionul-o impresie ce rezulta din conventia noastra de a citi de la stanga la dreapta.

In situatia inversa si anume pizitionarea celui de-al doilea patrat negru intre extremitatile din dreapta ale patratului negru centrat si a formei desenate se va obtien senzatia deplasarii spre dreapta , ca si cum cele doua pete negre parasesc suprafata.

Daca un patrat negru este pozitionat intre latura de sus si patratelul negru central, cele doua par sa coboare.

Toate aceste designuri sunt asimetrice, adica nu se echilibreaza perfect.

Experimentele se pot extinde prin adaugarea de mai multe elemente si ar trebui privit cu atentie si constientizate efectele vizuale ale fiecarei dispuneri.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Principiile si Practica Graphic Design-ului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 494 cuvinte
Nr caractere:
8 319 caractere
Marime:
9.22KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Grafică Computerizată
Predat:
la facultate
Materie:
Grafică Computerizată
Sus!