Transformarea de vizualizare
Transformari geometrice plane
Transformari geometrice in spatiu
Sisteme de coordonate 3D
Transformari 3D
Coordonate omogene - Un punct P(x y ) se reprezintă în sistem de coordonate omogene prin punctul P(X Y w), unde X=x·w, Y=y·w, pentru orice valoare w≠0, numită factor general de scală
Transformare plană – Definesc o transformare plană ecuaţiile xt= f(x, y), yt= g(x, y), care permit trecerea de la punctul M(x, y,1) la punctul Mt(xt, yt, 1)
Matrice de transformare – Matrice de dimensiune 3×3 prin care sunt modelate transformările geometrice plane
O transformare compusă constă într-o succesiune de transformări elementare executate într-o anumită ordine.
Matricea transformării compuse este produsul matricelor transformărilor elementare componente
Transformarea inversă – Transformare care are ca efect aducerea unui corp în starea iniţială
Aplicatia 2. Să se efectueze rotaţia unui corp în jurul unui punct arbitrar M, cu un unghi în sens trigonometricEtape:
translaţia centrului de rotaţie în originea axelor
rotaţia în jurul originii în sens trigonometric cu unghiul
translaţia rezultatului la centrul de rotaţie iniţial.
Dupa orientare:
Sisteme directe
Sisteme indirecte
Dupa raportare
Sisteme de coordonate obiect
Sisteme de coordonate observator
Dupa tipul de coordonate
In coordonate carteziene
In coordonate cilindrice
In coordonate sferice
cursuri de grafica computrizata
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.