2.2 Creearea firelor de executie prin implementarea interfetei Runnable
import java.applet.* ;
import java.awt.* ;
public class TestThread extends Applet implements Runnable {
Thread mainThread ;
CntThread thread1, thread2;
public void start() {
if (mainThread == null) {
mainThread = new Thread(this);
mainThread.start();
}
}
public void run() {
thread1 = new MyThread(this, 2);
thread1.start();
thread2 = new MyThread(this, 3);
thread2.start();
}
public boolean keyDown( Event evt, int key ) {
thread1.stop();
thread2.stop();
return(true);
}
public void paint( Graphics g) {
g.drawString("Ruleaza 3 fire de executie", 10, 10);
g.drawString("Contor1 :"+thread1.counter, 10, 30);
g.drawString("Contor2 :"+thread2.counter, 10, 50);
}
}
//----------------------------------------------------------------------
class CntThread implements Runnable {
TestThread parent;
boolean loop;
Thread cntThread;
int step;
int counter;
public CntThread(TestThread p, int s) {
parent = p; //salvez instanta parinte
step = s;
}
public void start() {
if (cntThread == null) {
counter = 0;
cntThread = new Thread(this); //creez firul de executie pentru numarare
cntThread.start(); //lanseaza firul de executie
}
}
public void run() {
loop = true;
while (loop) {
counter += step;
parent.repaint();
try {Thread.sleep(1000);} //pauza de 1 sec
catch (InterruptedException e) {}
}
}
public void stop() {
loop = false;
}
}
2.3 Instantierea unui fir de executie : NEW
• mainThread = new Thread(this) ;
• myThread = new MyThreadClass();
2.4 Distrugerea unui fir de executie : STOP, DESTROY
myThread = new MyThreadClass();
myThread.start();
myThread.stop();
myThread = null;
Nu este necesara distrugerea explicita a unui fir de executie. Sistemul Java de colectare a gunoiului se ocupa de acest lucru. El poate fi fortat sa dezaloce resuresele alocate unui thread prin atribuirea cu null a variabilei care referea instanta firului de executie
3. Metode pentru firele de executie
• init() - apelata la prima lansare a unui fir de executie, locul unde se scrie codul de initializare
• start()- apelata la fiecare lansare, dupa operatiile de initializare
• stop()- apelata la terminarea firului de executie, contine codul de terminare a unui fir de executie
• run()- apelata de metoda start, contine corpul firului de executie
3. Denumirea firelor de executie
• Thread myThread = new Thread(this.”Nume fir”)
• myThread.getName()
• myThread.setName()
3. Sincronizarea firelor de executie
Un obiect sau o metoda pot fi accesate de mai multe fire de executie. Nu exista însa nici o garantie privind firul de executie care va avea acces la un obiect la un moment dat, ceea ce poate conduce la rezultate imprevizibile. Pentru a evita acest lucru se foloseste cuvântul cheie synchronized, care blocheaza un obiect pe perioada executarii unui bloc de cod.
public void incIndex() {
synchronized(index) {
//bloc de cod sincronizat, ob. index este blocat
index++;
System.out.println(“index = “ + index);
}
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.