Fotografie

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Imaginile sunt create pe 2 cai:

1. optica

2. electronica.

Singurul criteriu valabil: exigenta abordarii varietatii de imag. Prin descifrarea limbjului specific al fotografiei ( ca ramura distincta a artelor plastice ).

Interpretarea imaginii depinde de : intentia realizatorului

intentia privitorului

1.Fotografia – limbaj pictural

FOTOGRAFIA – reprez. vizuala directa a unui subiect sau eveniment..

Astazi FOTOGRAFIA – cons. universala,cu cat limbajul ei e mai general,cu atat e mai folositoare.

- limbaj pictural(care devine folositor cand cineva are ceva de comunicat)

Citirea unei imagini: imp e privirea in de taiu a imaginii: ce e caracteristic unui portret,ce trebuie eliminat,care e partea cea mai interesanta a unui om,ce reflecta expresia fetei,ce intelesuri ascund luniile fetei,care este cauza lor,… .

Privitorul –persoana interesata de subiect.

-ii da crezare imaginii,crede ca even a avut loc si ii este prezentat partial sau in intregima.

Fotografiile se constituie in dovezi evidente si incontestabile ale faptului ca even. s-au petrecut in realitate.

Fotografia – se poate realiza doar prin prezenta fotoreporterului si a aparatului,trebuie sa surprinda mom de maxima intensitate.

- poate fi indelung studiata, se redescopera planuri noi.

ANDREAS FEIMINGER – “Pt a retine atentia cuiva tb sa aiba ceva de communicat,sa aiba continut,sa fie informativa,educativa,interesanta,amuzanta sau mobilizatoare. Continutul poate fi incorporat in foto intr-o varietate aproape nelimitata. Refuzul de a privi fotografiile care socheaza este ca si teama de a privi realitatea in fata. Unele lucruri trebuie sa fie infruntate fie ca plac sau nu. O foto de continut e ca unul dintre cele mai puternice instr. pt a trezi reactia publica.

Fotografia de presa – forta imensa ce actioneaza si modeleaza multe opinii.

Caracteristici de baza

AUTENTICITATE – caliatate unica a foto in comp cu celelalte forme de reprez vizuala.Aparatul foto – martor ocular.Desi se spune ca “aparatul nu minte”, foto pot induce in eroare,datorita modalitetilor de surprindere ale fotoreporterilor.

PUTEREA DE SOC – insusire a imag care il forteaza pe pruvitor sa observe in mod constient o foto ( aceasta trebuie sa fie cu totul neobisnuita pt a atrage privirile ); reprez una dintre calit. esentiale ale unei foto bune,dar nu e suficient pt a fi o foto buna,trebuie sa aiba:

PUTERE EMOTIONALA – interesul si sent. fata de imag sunt imp,o pers lipsita de sensibilitate nu va observa; de asemenea,interesul fata de subiect e de baza pt a crea foto bune.

CONTINUTUL – calit care poate fi incorporata in foto intr-o varietate aproape nelimitata; poate trezi reactia publica; nr subiectelor interesante e infinit, in fct de fotoreporteri.

2.Aparatul fotografic.Caracteristici

SUBANSAMBLURI DE BAZA: camera etansa la lumina

obiectivul

obturatorul

vizorul

sist de punere a punct – reglare a claritatii.

CAMERA ETANSA:

- La lumina a aparatului foto e constr dintr-o cutie pe al carei perete anterior e montat obiectivul,iar pe peretele opus se deruleaza materialul sensibil(filmul).

- Impiedica patrunderea luminii din exterior spre film.

- Peretele pe care se fixeaz obiectivul: placa port obiectiv

- Obiective : fixe sau interschimbabile

- Pe peretele din spate al cutiei aparatului – filmul .

- Peretele fotografic

1. demontabil

2. rabatabil pe o articulatie

3. solidar cu corpul aparatului foto

- Filmele se introduc in aparat incarcate in casete,si se asaza in cutia casetelor; casetele cu filme se introd in locasurile prevazute in spatiul din spate al aparatului.

- Filmul se deruleaza din caseta pe o bobina receptoare,simultan cu armarea obturatorului si in lungimi egale cu marimea unei imag (film tip leca 24 x 36)

BOIECTIVUL FOTOGRAFIC:

- Cea mai imp parte e aparatului.

- Cu ajut lui se creeaza imaginea subiectului pe materialul sensibil din int aparatului

- Obiectivele moderne: sist optice convergentecomplexe,formate din lentile situate intr-o montura metalica sau din bachelita

- Princ caracteristica: distanta focala,a carei marime e inscriptonata pe montura obiectivului. DISTANTA FOCALA : depinde de constr obiectivului si e determinata de distanta de la planul optic princ. Posterior al obiectivului pana la focarul princ al lui.

- Focarul princ: imag unui pct indepartat la infinit situat pe axa optica princ. a obiectivului.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Fotografie.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
4 957 cuvinte
Nr caractere:
28 868 caractere
Marime:
23.39KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Artă
Predat:
la facultate
Materie:
Artă
Sus!